Toyota, Avrupa’daki pazar payını artırıyor
Japon otomobil üreticisi Toyota, Avrupa otomotiv pazarının yüzde 11 küçüldüğü dönemde adetlerini ve pazar payını artırmayı başardı.
Pazar payını 2021 yılına göre 0,9 puan artıran Toyota Europe, yüzde 7,3 ile rekor bir pay elde etmeyi başardı.
Bu başarı ile Toyota, Avrupa’nın en çok satan ikinci binek otomobil markası konumunu da güçlendirdi.
Çevreci araçlara talep arttı
Toyota’nın performansının anahtarı, hibrit, plug-in hibrit, elektrik ve yakıt hücrelerinden oluşan yeşil araçlarına yönelik artan talep olmuştur.
Toyota Europe’un elektrikli motorlu araç satışları da 2021 yılına göre yüzde 14 artarak 718 bin 608 adet oldu. Avrupa’da elektrikli motorlu araçlar toplam satışların yüzde 66’sını oluştururken, Batı Avrupa’da bu oran yüzde 74 oldu.
Toyota’nın en çok satan modelleri
Marka bazında Toyota, 2022 satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 3 artırarak 1 milyon 30 bin 508 araca ulaştı.
Markanın en çok satan modelleri Yaris (185 bin 781), Corolla (182 bin 278), Yaris Cross (156 bin 86), RAV4 (113 bin 297) ve C-HR (109 bin 543) oldu ve bu modeller 74 tüm satışların yüzdesi. onun temsil etti.